Fobier

Jag är en människa som har jättemånga fobier , mår sjukt dåligt pågrund av dem här sakerna  , Det begränsar hela mitt liv .. ständig oro , ständigt rädd . Så nu har jag sagt det , nu vet ni att jag inte e lika glad hela tiden som jag kanske verkar i bloggen .

Det värsta är nog att jag är livrädd för döden , jag kan inte sova på kvällarna för jag ligger och tänker på döden , vad som kommer hända när man dör och liknande tankar .Det här gör att jag sitter uppe hela nätterna tills jag knappt kan hålla ögonen öppna , för jag kan inte gå och sova när jag bara e lite trött , det är då dem där tankarna kommer upp i huvet . Så är det varje kväll/natt för mig och det gör att jag inte kan leva normalt .

Min andra fobi är cellskräck som också begränsar mitt liv så sjukt jävla mycket . Jag kan inte åka hiss och har inte gjort det på tre år , går hellre 16 trappor om de ska va så . Jag kan inte låsa toaletter eller rum utan fönster , så jag måste alltid ha nån som står utanför och håller foten så inte dörren åker igen . Jag kan inte åka karuseller eller nånting , för när man åker nåt så sitter man ju fast . jag kan knappt ha bilbälte på mig för jag får panik och det känns som jag är fast .

Min tredje fobi är spyor . Jag klarar inte av att se , höra eller känna lukten av spya pågrund av en sak som hände min bästakompis när jag var liten . Spyr nån jag känner så kan jag inte prata med den personen på en vecka ungefär . Hör jag nån spy eller ser nån okänd spy så börjar jag springa därifrån och börjar gråta . Blir helt vettskrämd 

Jag vet inte ens varför jag skriver det här i bloggen , som alla kan läsa liksom .. men alla dem här tre sakerna begränsar verkligen mitt liv , speciellt den förstnämnda saken . Ska börja gå till en psykolog snart för jag kan inte leva såhär , jag mår alldeles för dåligt , det förstör min ungdom . Jag orkar inte med det här jävla helvetet längre .

Kommentarer
Postat av: Anonym..

Halåjj sara, du vet inte vem jag är.. Ganska tur för mig eftersom jag inte är lika modig som dig och vågar ta tag i problemet. Jag har samma fobier som dig, själv har man inte åkt hiss på 6 år, har hållt mig på avstånd från trånga utrymmen osv. Så fort jag får syn på en hiss så dunkar mitt hjärta snabbare och snabbare.. Tillslut svimmar jag(hänt 12 gånger) och en massa händer. Inte för att jag tror att du bryr dig men... Tänkte bara säga att du inte är inte ensam gumman, jag lever i precis samma jobbiga situasion som dig.. Hoppas verkligen att du kommer ifrån allt det här.



Tack för att du skrev det i bloggen. Nu vet jag att jag inte är ensam som det faktist käns som.. vet att du lyckas.<3

2009-04-30 @ 19:47:33
Postat av: Anonym

hej

Jag tycker du ska prata med din kurator på skolan.de finns jätte bra medicin så du kan få ett bra liv.Sök hjälp innan de blir värre jag vet,har haft samma problem som dig i många år,nu har jag fått medicin så nu lever jag livet igen.



ta hand om dig kram

2009-05-01 @ 08:26:31
Postat av: Sara

Tack för att ni bryr er ... det känns lite bättre då faktiskt . Synd att ni kommenterade anonymt för de hade varit kul och prata med er lite:)

2009-05-01 @ 13:07:13
URL: http://sesssssan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är annis polare, mer får du inte veta ;D

inte så svårt att lista ut vem jag är eftersom jag är med hennes 24/7 :$? men jag skäms för mina brister :o

2009-05-01 @ 22:24:59
Postat av: M O

Inte så svårt att lista ut vem jag är om jag säger att jag är med Anni 24/7 :$ hoho, nej men gissa ;)?

2009-05-01 @ 22:27:23
Postat av: Sara

Är det Malin Olsen ? :O

2009-05-01 @ 23:20:31
URL: http://sesssssan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ojojoj hu visste du :O? yeap du hade rätt.

2009-05-02 @ 12:30:07
Postat av: Sara

Fan vad läskigt :O haha (A)

2009-05-02 @ 14:37:18
URL: http://sesssssan.blogg.se/
Postat av: Malin Olsen

Hahah varför är det läskigt ? ;D

2009-05-02 @ 18:58:07
URL: http://malinochanni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0